lördag 29 september 2007

Om jag delat upp det här kunde det blivit säkert tre poster!

Det kanske börjar ljusna lite framöver. De senaste månaderna har som bekant varit helt uppbokade dag som kväll av jobb, spex, kår och annat skoj. Men nu ser det ut att börja ljusna lite. Jag ska se till att boka in lite hemmatid i kalendern så att jag har tid för prosaiska saker som tvätt, städning och matlagning.

Det är en hel massa saker som jag glömt att fullödigt nog beskriva inser jag. Egentligen mest en: Linda och Sofies bröllop. Det var stort, det var vackert, jag blev ordentligt tårögd. När jag blir stor ska jag också gifta mig!

Igår skullle jag ha gått på konsert på Fasching (Rigmor Gustafsson) med Nikta. Tyvärr så ville hon leva farligt så vi bokade inga biljetter. Så här i efterhand kanske inte det var en kanonidé... Men vi hade trevligt ändå och satt och drack drinkar på gamla Tidsfördriv (Dront heter det nu - väldigt underligt, exakt samma lokaler som Tidsfördriv, även vissa av sofforna är kvar. Men det känns helt annorlunda, men ändå bekant: som Tidsfördriv fast i the Twilight Zone.). Roligt också var att vi på vår Odyssé genom krog-Stockholm för att hitta något lagom glesbefolkat drinkställe
(öl dög inte: N: "Men här finns ju bara öl"
O: "Ja, du sade ju att vi borde ta en öl innan vi går tillbaka"
N: "Men det är ju bara ett uttryck"
O: "Vadå, jag trodde du menade att du ville ta en öl, här finns massor av god öl"
N: "Hur länge har du känt mig egentligen? (red. anm.: sedan våren 2005, ca) När drack jag senast öl förutom på Oktoberfest?"
O: "Ok då, då går vi någon annanstans")
så sprang vi på horder av mina vänner och bekanta. Där ser man!

Update på resten:
Jobb: hälften stress över den redan nämnda ekonomivisningen (nu har jag dock fått en massa material av Anders, vilket underlättade enormt), hälften stress över Capa-utställningen som jag känner att jag inte kan så bra som jag skulle vilja.

Studentkår: styrelsemöte med SSCO i veckan; roligt att komma igång igen eftersom jag missade konferensen. Roligt även att dricka öl efter mötet (som f.ö. kändes någorlunda konstruktivt faktiskt). Dessutom hade vi vårt första KF med talmanspresidiet. Ordentligt nervöst, men allt sammantaget gick det ganska bra - protokollet gick ut till justerarna bara några timmar efter avslutat möte (runt kl. 3 på natten)

Spex: massor, massor - rep en gång i veckan med Jubileumsspexorkestern, vilket känns lite nervigt då mängden låtar att repa in är enorm och tiden att göra det på högst begränsad. Förra helgen var Internatet med ordinarie spexet, vilket gick kanonbra. Roligt att laga mat till folk som verkar uppskatta det, hoppas att vi kan hålla samma höga nivå på Happening nästa vecka.

Inga kommentarer: