fredag 7 september 2007

Sista föreställningen

Igår var sista föreställningen med spexet (KT alltså) vilket lämnar mig med visst vemod. Lyckligtvis (?) drar nya spexåret igång mer eller mindre omgående så det är egentligen ingen fara. Tyvärr hann jag inte med att se något alls på teatern - hörde bara akt 3 från byxan, ety jag hade varit och ölat på Kåren med en bunt gamla vrak. Lite trist eftersom det var slasken och hade varit roligt att se, ännu tristare för att jag stod och hängde i byxan istället för att sitta och öla med tre halvnakna (enligt deras utsago) teknikare i Kungalogen. Men, men - man kan inte få allt. Dessutom var det riktigt trevligt på Kåren, vi lyckades täcka in ett åldersspann av 40 år kårvrak (KO 67 - Armada 07). Jag hade nog egentligen tänkt återvända till Kåren, men eftersom det var sista föreställningen så ölade jag med spexet på Pressklubben istället.

När jag kom hem vid 1-rycket fick jag för mig att laga mat också av någon underlig anledning. Förmodligen för att jag dels var hungrig, dels för att jag gillar och okynnes-laga mat, dels för att jag är i något ansträngd finansiell situation och nog tänkte att det var bra med matlåda imorrn (läs idag - jag tog givetvis inte med mig matlådan, istället blev det Mutton Karahi med Johan på Lilla Karachi). Jag har inte den blekaste vad jag egentligen lagade, får kolla i kylen när jag kommer hem, men jag har vaga minnen av någonslags bön- och linsgryta... med massa skumma röror över från asiatiska middagen. Nåväl - det är förhoppningsvis ätligt ett tag till...

Och ikväll ska syster bjuda mig på Lux. Yay!

Inga kommentarer: