torsdag 6 september 2007

Like sands through the hourglass,

so are the Days of Our Lives.

Jag saknar "Days of our lives" lite, har inte sett det på evigheter. Inte "The Bold and the Beatiful" heller. Förr om åren hade jag på något sätt alltid tid att se på tv, minst några timmar såpa varje dag - nu icke. Visserligen är det bättre nu, att jag såg på såpor hela dagarna hade väl mer att göra med mitt allmäna välbefinnande och alltmer lågintensiva studier än lugn och ro. Nu har jag inte varit hemma en hel dag på jag vet faktiskt inte hur länge... ett par månader kanske. Men det är roligare: jag har en massa saker att göra - jobbar mycket, håller på med spexet en hel del, nu när rektorsnomineringsprocessen är klar (jag är mycket nöjd med vårt val f.ö. - får se när vi börjar med prorektorn/erna) så börjar Kårfullmäktige och SSCO dra igång igen. Så det ser ut att bli en hektiskt höst i vanlig ordning.

Roligast senaste tiden var dels seglatsen med gammel-KORK (som jag postat lite foton ifrån) - det var otroligt skönt att komma ifrån allt och tillbringa tid med vänner som jag inte umgås med i arbetsförhållanden, dels givetvis Anton & Minnas bröllop. Om ni läser det här Anton & Minna - återigen: tack! Det var en underbar dag+kväll+dag. Nu tror jag på kärleken igen.

Ej att förglömma var Sofies svensexa; jag har fortfarande träningsvärk efter boxning på Wii, vilket känns relativt pinsamt. Efter den kvällen tror jag nog att jag ska ta och införskaffa Guitar Hero också - sanslöst roligt! En annan sidoeffekt av min icke-existerande slötid hemma är ju att jag inte har tid att spela så mycket längre - bot och bättring nästa vecka!

Nästa vecka har jag nästan inget alls inplanerat vad gäller fritid - måste hinna läsa in mig på Capa-utställning samt planera en fördjupad visning om ekonomi och en programkväll (har fått lite mer att göra på jobbet - nu ska jag hålla på med programverksamheten också).

Jag ska försöka posta lite oftare framgent, så att jag inte hamnar i dessa långa haranger av vad som har hänt sedan senast...

Inga kommentarer: