lördag 10 mars 2007

Vår inomhus

På väg till jobbet idag så insåg jag att det var vår. Konsekvenserna är några stycken, både positiva och negativa. Det blir varmare och ljusare att gå till jobbet vilket är bra. Dock minskar möjligheten att gå omkring i mina svarta ylletröjor för det blir för varmt. Värst är jag får dåligt samvete; nu är det vår och då ska man ta Tag i Saker. Studierna, som fick ett uppsving för några veckor sedan, börjar gömma sig igen och jag måste återuppväcka dem. Små inkrement får bli receptet tror jag - kommer jag bara igång med lite uppsatser blir det säkert bra. Största knäcken på samvetet är att jag tillbringar all vaken jobbfri tid hemma framför PS2:an och FF XII och inte ute i solen. Eller i sällskap med andra människor. Eller med något mer kultiverat.

Inga kommentarer: