fredag 30 mars 2007

Kraschade datorer, stiftelser m.m.

Jag förstår verkligen inte datorer. Igårkväll efter ett något spritigt styrelsemöte med efterföljande Osqledarsmygläsningsfest (likaledes spritig, även med karaoke) insåg jag när jag kom hem att min laptop trilskades när jag skulle kolla min mail. Nätverkskortet hade lagt ner av outgrundligt skäl. Jag medger att det inte är en höjdare av ge sig på att mickla med det mitt i natten, men likväl försökte jag. Resultatet var obönhörligt fruktlöst då datorn hängde sig så fort jag ville diagnostisera nätverkskortet. Morgonen efter försökte jag igen med samma resultat och var ganska uppgiven och bister på datorer i allmänhet. Efter diskussioner med mina datorkompetenta vänner så misstänkte jag än mer att nätverkskortet faktiskt hade gått sönder och gjorde mig beredd att ringa support. Dock tänkte jag att jag skulle testa en sista angreppspunkt, gjorde detta, och helt plötsligt så fungerade allt igen.

Jag vill att datorer ska vara mer förutsägbara - jag vill ha en tydligare orsak - verkan effekt.

Annars var det en synnerligt trevligt styrelsemöte igår, jag fick meddelat att det inte var som jag trodde att jag satt på ett ett-års-mandat utan att det istället var så att jag har min post tills dess att jag avlider alt. väljer att avgå. Med tanke på att det är ca två möten per år, med vin och ostbricka samt årsstämmor på restauranger så stannar jag nog ett tag. Stiftelser is the scheisse.

Imorrn (läs: idag) ska jag se Rhenguldet - eventuellt vidare om det sedan.

Inga kommentarer: