lördag 23 februari 2008

Kathársis

I slutet av House M.D. säsong två så försätts House i ketamininducerad koma och blir därmed av med sin konstanta smärta; jag tror att jag var med om något liknande i tisdags. Efter att i runda slängar tre veckor ha varit på sällan skådat risigt humör gjorde omständigheterna att jag var tvungen att ta mig en ordentlig bläcka på Bjuppen. Jag kvicknade till i Sqrubben någon gång mitt på dagen efter med endast fragmentariska minnen av kvällen, obefintliga den senare halvan, och släpade mig, oändligt bakfull, hem för attt sova (förlåt igen Jocke som jag skulle fikat med, Jon som jag skulle ätit middag med, QM som jag skulle städat med).

Men: när jag så småningom återhämtat mig, säg torsdag förmiddag, så upptäckte jag att nästan allt det där onda hade försvunnit och ersatts endast av en bitterljuv nostalgi (kanske - har inte fullt identifierat känslan). Bjuppen blev en rening och jag kom ut på andra sidan och mådde mycket, mycket bättre. Jag vet nu, några dagar senare, fortfarande inte varför. Men allt ser lite ljusare ut. (vän av ordning som följer House vet att hans bensmärta återvänder några avsnitt senare, behandlingen varade inte... men det lämnar vi därhän).

Inga kommentarer: