fredag 1 februari 2008

Bits and pieces

Pub-quiz-kvällarna på Wirströms börjar bli riktigt gemytliga nu: arrangörerna känner igen en, öl dricks och givetvis placerar vi oss alltid högt på listan (senast delad första plats, men förlust i utslagstävlingen - något jag inte längre skyller på Gustav).

Annat gemytligt är att jag inte behöver beställa på Folkets kebab längre då kärnstyrkan i personalen har lärt sig vad jag vill ha (kycklingkebabtallrik med pommes och en cola, att ta med). Enda smolken i bägaren är att de verkar ha en ny kille som lägger upp maten och han är snålare med maten än de andra. Dessutom så häller han både den röda och den vita såsen bara över salladen när jag egentligen vill ha på köttet och pommesen också. Det kanske är priset man får betala för att bli igenkänd.

På temat stamställen i anslutning till SoFo så fick jag ett mail med den glädjande nyheten att Sosta återöppnar på Söder i slutet av mars. Nya platsen är vid Medis, om jag förstått det rätt så i lokaler vid 54. Följaktligen så får jag börja gå upp fem minuter tidigare så jag hinner förbi och ta en espresso på vägen till jobbet.

Annars var förra helgen en orgie i matlagning och THS. Jag och Fredrik arrade först överlämningsmiddagen för KS (15 pers) och sedan dagen efter en sittning för KF (40 pers) - vi mer eller mindre bodde i Lilla Gasquen i två dagar. Men både lyckat och roligt var det!

Qexölet i lördags tänker jag inte kommentera.

Inga kommentarer: