tisdag 29 april 2008

På gator och torg

Jag har efter snart 10 år i Stockholms innerstad (eller mer specifikt: Södermalm) äntligen blivit med cykel. Tidigare har jag alltid haft svårt för konceptet cykel i innerstaden eftersom man blir så låst vid den, alltid: men var ska jag ställa cykeln? Tack Stockholms stad som äntligen har löst problemet åt mig: lånecyklar! För 250 pix får jag tillgång till cykel t.o.m. sista oktober mellan 06 och 18 (uthämtningstider alltså). Om jag tack vare detta använder lite mer än en bussremsa mindre så går jag plus på det! Jag har redan identifierat lämpliga hämt- och lämpställen på mina rutter och är mycket nöjd.

Dessutom har favvo-espressostället öppnat igen på Medborgarplatsen (annat namn, 2:- dyrare espresso, samma personal), så nu kan jag dricka gott kaffe på vägen till jobbet och småprata med personal som känner igen mig.

Dessutom har jag nästan allt klart inför ekonomidagen.

Dessutom har jag tagit ledigt från jobbet de följande 12 dagarna för att bl.a. ägna mig åt Quarnevalen och Stork.

Livet leker!

1 kommentar:

Aron sa...

lånecykel is the shit…