onsdag 24 oktober 2007

På väg hem igen

Jag gillar verkligen det här konceptet med att sitta på bussen hem och blogga. Lilla Nobelveckan är väl helt slut nu och resultatet är att jag inte har hunnit börja läsa "The Grass is singing" än, men å andra sidan har jag blivit än bättre på ekonomipriset (som tidigare meddelat) än någonsin tidigare. Vi har nyligen äntligen lyckats göra slut på nomineringskommittén för rektor på KTH i.o.m. rekommendationen av ny prorektor (det blir offentligt så småningom) och det var oväntat roligt med en avslutningsmiddag för den gruppen. Att se ett arbete som har sträckt sig i en bra bit över ett år bli klart ger en ordentlig känsla av fullbordande.

Nu är jag hemma igen

Matlagning efter massa öl är en av mina favoritsysslor, just nu: äggröra med bräckt sidfläsk och blekselleri. Yum! Nu ska jag äta upp, kolla nyheterna, och sedan gå och lägga mig. Jag har lyckats förtränga min ångest inför imorrn då jag har en visning för folk som kan ämnet betydligt bättre än vad jag kan. Men det löser sig nog. God natt!

Inga kommentarer: