torsdag 21 juni 2007

Break on through to the other side

Efter fem ganska miserabla dagar har jag nu övergått till någon form av acceptans och stoicism. Å andra sidan så svänger det fortfarande en hel del, så stoikern övergår lite då och då till en patetisk självömkare. Nåväl - det går förmodligen över även det vad det lider.

Det har blivit en hel del musik sista dagarna - två jamgig med standardtrion bara senaste veckan. Kvaliteten var faktiskt förvånande hög med tanke på att vi inte har spelat ihop på ganska länge, särskilt giget på Flodis avtack lät riktigt bra och jag blev riktigt sugen på att spela mer. Vi får se vad som händer framöver, vi har snackat om att spela mer ihop... dessutom är det alltid trevligt med en extra inkomstkälla...

Annars har jag återgått till tv-spelandet i sann munchkin-anda. Timtals av FF XII i sträck endast för att få de där sista rare items (just nu är jag efter Tournesol - två Hell's gate flame till så är jag där! Räknar med att det kommer att ta ett par timmar...) Mmmmm... munchkin... (vilket jag inte har spelat på alldeles för länge visserligen). Jag kommer nog inte att orka cleara hela spelet, med ~ 145 h speltid och massor kvar så blir det nog över mäktigt, men det mesta tänkte jag ändå klara av.

Det har blivit lite som en trygg hamn - 4-5 timmar i soffan framför konsolen så kan man strunta i att tänka på andra saker. Det kanske inte är vidare socialt, men å andra sidan är det nog sundare än övriga modus operandi för eskapism (sprit exempelvis) som man (läs: jag) brukar ta till när man (igen - läs:jag) inte vill tänka på vissa saker.

Inga kommentarer: