tisdag 15 januari 2008

Tonsiller, dvärgar och nätverk

Jag har känt mig varierande former av halvkrasslig ganska länge nu har jag märkt. Började någon gång i mitten av november med höjdpunkt bl.a. runt Nobel. Snuvighetsdelen har jag funderat på att härleda till bristen på regelbunden dammsugning, men senaste veckan eller så har jag varit svullen i halsen också. Eventuellt kan det bero på lite allmän överansträngning eftersom jag jobbat lite för mycket och varit ute lite för mycket och sovit lite för lite senaste månaden eller så. Men jag vet inte.

För ett tag sedan diskuterade vi konceptet dvärgar representerandes nobelpristagare hängandes från en linbana i taket. Jag är för. Undrar om de på Rent-a-midget kan ställa upp?

Jag har äntligen också fått ändan ur vagnen och investerat i den router och ethernetdisk som jag så länge eftertraktat. Jag meckade upp allt igår, börjar så sakteliga bli helt hemma på hanteringen och för i stillsam takt över massa media från laptopen till disken (laptopen blir f.ö. lite gladare om den får lite mer diskutrymme har jag märkt). Inte många steg kvar nu innan jag är där jag vill - nästa inkluderar att klura ut hur jag kan sända musik trådlöst från datorn till stereon över routern (fm-sändare är för tråkmånsar); det borde finnas någon manick för sådant. Efter det är det bara en sak som saknas för att man ska slippa massa sladdar i laptopen: trådlös el...

Inga kommentarer: