onsdag 18 april 2007

Städat

Jag trivs med att ha städat, och gillar att städa. De flesta som sett min lägenhet ostädad finner nog detta något förvånande då det kan se ut som en bombnedslag - ibland flera månader i sträck, - men det stämmer faktiskt. Jag blir lugn av att städa, det är enkelt: man följer rutiner som sakta men säkert ger klart mätbara resultat. Och man kan göra lite åt gången. Senaste dagarna har jag städat ordentligt - t.o.m. torkat ut kylskåpet och frostat av frysen. Men jag har inte dammsugit än. För dammsugning är våldsamt tråkigt. Egentligen är jag mer intresserad av att ha saker i ordning än att det faktiskt är rent. Lite damm kan jag leva med, dessutom så blir det så fort dammigt igen. Ordning är lättare att uppehålla.

Hektisk vecka annars - i.a.f. kvällstid - rep, SSCO, hummer, jobba, bal, jobba, spex... men jag trivs... Jag behöver hitta lite nya projekt bara - jag tror nästa helt enkelt får bli att läsa ut boken jag hållt på med i en och en halv evighet nu (Orden - pretentiöst, jag vet, men jag kan låtsas att det är p.g.a. jobbet)

Och så har jag bokat tandläkartid...

Inga kommentarer: